mandag den 30. juli 2007

Den danske sommer og vuggestue-besøg

Mor og far brokker sig over den danske sommer, det gør naboen også, ja, det er der mange, der gør. Selv er jeg ligeglad. De siger, det regner for meget. Mon det betyder, at jeg skal have et flot lyserødt regnsæt snart? Sikkert. Mor er helt pjattet med at købe tøj til mig.

I dag var jeg sådan ret street. Men vi skulle jo også på vuggestue-besøg, så det var sådan mere, for at vise de andre rollinger, at jeg er down with the hood, og alt det der. Jeg havde et meget street joggingsæt på, og så virkelig sådan ret cool ud. Min hvide sut står godt til mit outfit, ikke sandt? På billede har jeg sørget for, at mor har fars Brøndby-bluse på. Det er noget med fodbold, far går meget op i det, men de spiller skidt for tiden. I morgen kommer en masse af fars gutter, så skal de grille og over at se Brøndby - Chelsea. Jeg må ikke komme med for mor, hun synes, jeg er lige lovlig ung endnu, så fair nok, så bliver jeg hjemme og passer på mor i stedet for. Hendes humør er foresten forrygende for tiden, hun har det klart bedre. Det må være den der powershopping-tur, der har gjort det, eller også arter hormonerne sig for tiden.

Så tog vi hul på en ny uge med masser af planer. I dag skulle vi tidligt op. Tænk, mor og far besluttede at sove lidt længere, og så fik de drøntravlt bagefter, tsk tsk. Klokken 10 skulle vi besøge en vuggestue, der hedder Hvidtjørnen. Mor og far skal nemlig skrive mig op til vuggestueplads, inden jeg er 8 uger, også selvom jeg først skal starte når jeg er en 11-12 måneder, men sådan er det bare. Ikke så snart var jeg blevet puttet i barnevognen, og vi var på vej, ja så snorkboblede jeg. Jeg sov under hele besøget, men mor og far syntes godt om Hvidtjørnen og Annette, som præsenterede og viste rundt. I morgen skal vi på besøg i Glentebo og næste uge i Fuglemosen. Og så skriver de mig op, så ser vi, hvad kommunen siger.



Da vi kom hjem igen, skyndte far sig at køre i Bauhaus, og mor stillede mig i vognen i haven. Der boblede jeg lidt endnu, men snart var det madtid, og så lavede jeg en pokkers ballade. Men mor er ved at få taget på det, hun stresser ikke så meget, når jeg hyler. Jeg fik mad og vi hyggede. Mor forsøger at ligge mig til at sove i liften indimellem, men jeg er stadig ikke så fit med maven, at det går. Jeg vågner og bliver stiktosset, for jeg vil meget hellere ligge hos mor eller far. Sådan er det bare. Mor er så naiv, at hun tror, det allerede kan lade sig gøre. Jeg er ikke sådan at løbe om hjørner med, de er så rare at ligge hos, hvorfor så ligge alene i liften? Aj, indimellem er det ok, men bare ikke hver gang. Måske jeg forbarmer mig snart, og lader dem putte mig i liften, og hygger mig der. Indtil videre hygger jeg kun i kravlegården, men det er jo også i stuen, hvor jeg kan høre dem hele tiden. Ja, ja, jeg har skam regnet den ud. He he.



Sidst på eftermiddagen tog vi os alle en ordentlig lur, det var skønt. Ellers har vi rigtig hygget. Far er ved at hænge TV op i soveværelset. Han er skam flittig ham far. Mor lavede hakkedrenge med kartofler her til aften, jeg synes, det er snyd, at jeg ikke må få noget. Men ok, grøn allomin er nu også rimelig ok. Nu slapper vi alle af, mor og far ser en eller anden serie med Kaptajn Winthers fra "Band of Brothers" - jeg chiller på fars bryst.

Ellers kan der berettes, at jeg er begyndt at være mere vågen, og jeg er begyndt at sige sjove lyde. Foresten snorker jeg, mor siger, at det har jeg efter far.

Nora, nu med snorken og sjove lyde



PS. Mor var helt salig i dag, hun fik lov at drikke et lille glas rødvin til maden. Hun siger, at det er hele 3 graviditeter siden, hun fik lov til det sidst. Hun kan godt lide rødvin mor. Igen måtte jeg ikke få noget. De der voksne, de har så mange ting for sig selv, jeg synes, det er lidt snyd. Til gengæld er mor god til at vugge mig på brystet og få mig til at falde til ro. Hun er helt rar at sidde ved, hende mor. Hun har også ventet længe på at blive en mor, det er sikkert derfor, hun er så god til det.

2 kommentarer:

Farmor for faen sagde ...

Hej Nora
Jeg tænkte, at når du nu ikke rigtig gider ligge alene, så var det måske en ide, at din mor købte en slynge...

Grith Lygum Siewertsen sagde ...

Tvillingemor: Tak for fiffet, det skal jeg sige videre til min mor;-)

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)