mandag den 30. juli 2007

Besøg af farmor, farfar og olde Marna

Fik aldrig skrevet om søndagen. Mor var i haven og fik slået græs, det kan hun godt lide, forstå det hvem der kan. Far hyggede sig med mig indendøre, forinden havde han gået tur med basserne. Vi ventede. Ventede på besøg. Kl.14 kom farmor, farfar og olde Marna. Farmor og farfar havde jeg jo set før, men olde Marna var her for første gang. Hun havde slet ikke set huset før. Det var et hyggeligt besøg. Olde Marna havde blomster med til mor og far, og "De små synger" på cd og bog til mig. Cd´en har jeg jo i forvejen, den kom moster Ranna jo med, og bogen havde mor købt i stor udgave forleden. Men det gør ikke noget, mor bytter bare gaverne til nogle andre sangbøger og noget andet musik, eller nogle bøger.

Mor elsker bøger, har jeg fortalt det? Hun er helt pjattede med dem, og tænk, hun har studeret dem i mange år, på et sted, der hedder universitetet. Jeg forstår det ikke helt, for tænk, hun fik ikke noget job bagefter - efter alle de år. Men sådan er det, siger mor. Akademiker-ledigheden. Det er derfor, at mor vil starte sit eget firma herhjemme, når jeg er gammel nok til at komme i vuggestue. Så kan hun arbejde hjemme, og passe godt på mig, og de andre søskende, jeg skal have. Jeg synes, det lyder som en god plan. Jeg har tjekket bogreolerne i gangen ud, mor har allerede sørget for, at der er masser af bøger til mig. Det glæder jeg mig til.

Hende farmor er helt pjattet med mig. Det var olde Marna også. De skulle røre ved mig og nusse mig. Jeg er jo heller ikke til at stå for, sådan er det med små babyer, og jeg er en ganske særlig charmerende én af slagsen.

Nå, roger over, det var bare lige en update på søndagen - foresten, så fik mor og far mig til at sove selv i liften søndag nat. Så de fik begge to gange interval-søvn, det var de svært begejstrede for, og så er de så glade, fordi at laktulosen endelig gør sin indvirkning. Jeg græder ikke helt så meget mere, kun lidt.

Nora, nu med indvirkende laktulose

Ingen kommentarer:

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)