torsdag den 26. juli 2007

Moster Ranna

Glemte lige i alt mavebøvlet - at fortælle om tirsdagens fabelagtige besøg. Moster Ranna var her. Hun er sådan en sjov én. Hun kiggede på mig, jeg kiggede på hende, og jeg er sikker på, at der nok skal komme noget godt ud af det med Moster Ranna. Hun har også en hund, og mor og far lærte hende at kende til hundetræning. Mærkeligt, ik...

Nå, men altså, Moster Ranna kom, og jeg var vågen en tid. Da jeg faldt i søvn, det var jo før alt det her med maven, så snakkede Moster Ranna en masse med mor og far, om fødslen, om sommeren, om hendes ferieplaner og meget mere. De så også billeder fra fødselsforløbet og mine første par uger. Og Moster Ranna havde en fin gave med til mig, "De små synger" på cd. Mor havde efterspurgt sig den, fordi de går og opdigter alle mulige fjollesange, fordi de ikke kan huske alle de gode gamle, så nu skal de til at øve sig. Men første burde de altså bade mig, ja tænk, jeg har stadig ikke været i bad. Det er pga. alt det her med maven, så synes de ikke lige, at de kan overskue det. Men jeg ser stadig frem til det.


Men ja, Moster Ranna kom, hun så mig og jeg sejrede, tror hun synes, jeg er ret nuser. Det er jeg jo også.


Foresten, så har mor booket køretime til sig selv igen i dag. Hun starter i august. Da jeg lå i maven og var kæmpestor, da var hun så uheldig at dumpe køreprøven, så nu skal hun på den igen. Hun vil nemlig gerne kunne køre ture med mig i den gamle Mazda. Det bliver spændende at se, om jeg sådan kan undvære mor, når hun skal ud og køre med kørelærer Søren. Han skulle være ret flink, og han kommer og hilser på mig 6. august. Han har en rigtig sød lille knægt selv. Og så har han foræret mig bleer, altså før jeg dukkede op. Flink fyr, ik...


Vi skal foresten holde øje med mor, vi mener, altså far og jeg, at hun har en eller anden form for efterfødselsreaktion. Hun bliver mærkelig, når hun bliver for træt. Så synes hun pludselig, at hun er en dårlig mor, at alt er noget skidt og al sådan noget. Det er noget pjat, for mor er den bedste i hele verden, og far og jeg kunne slet ikke undvære hende. Basserne ej heller. Men mor er ikke på toppen hele tiden. De siger allesammen, at det er pga. den hårde fødsel. Jeg tror egentlig bare, at mor rigtig gerne vil have det bedre, rigtig snart. Så jeg må sørge for at den der dumme mave snart arter sig, og så vil jeg sende mor en masse skæve smil og vise hende mine smilehuller rigtig tit:;-)


Nora, nu med moster Ranna og charmerende smilehuller

4 kommentarer:

mormor sagde ...

Hej lille skat
Det var skønt at høre fra dig, og at det er blevet bedre med maven. Hvor ser du dog nuser ud, og faktisk synes jeg også din mor ser kanongodt ud, når man tænker på, hvad I har været igennem. De billeder jeg har set viser, at hun stråler som en sol, og jeg ved godt hun har tudeture imdimellem, men det er helt normalt. Jeg elsker jeg og glæder mig til vi ses. Kærlig hilsen mormor

Unknown sagde ...

Hej mormor og Nora-mus,
Ja, det er helt normalt med tudeture - hormonerne raser jo i kroppen - jeg begyndte engang at tude til en tegnefilm (hm jamen det gjorde jeg altså) det er bare noget, der hører med.
Knus
moster Aino ;o)

Grith Lygum Siewertsen sagde ...

mormor: Ja, ikke sandt, jeg er virkelig nuser - jeg er jo også dit barnebarn, husk det;-) Jo, mor har det bedre, det er bare indimellem, men der er en masse, der har fortalt hende, at det er helt normalt. Her, nu hvor jeg har fået det bedre, så har mor også fået det mærkbart bedre. Vi glæder os rigtig meget, til at se dig og olde lørdag den 1. august;-) God tur i sommerhus, næste år må jeg så komme med?

Grith Lygum Siewertsen sagde ...

Moster Aino: Ih hej, du;-) Ja, jeg tager mig jo selv mine tudeture, så jeg ved, hvad det handler om;-) Mor har også lov til det, især når man tænker på, hvad det har kostet hende, at få mig velskabt ud til far og alle jer andre;-)
Til en tegnefilm? Altså moster Aino, du er skrupskør;-)

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)