fredag den 20. juli 2007

Lamaze-universet og mig

Så er jeg her igen! Nå, hvor kom vi fra? I går var der fuld grillhygge med morfar og "onkel Hans". Jeg var ikke så meget for at falde helt til ro, jeg mener, de sidder der med røde bøffer og andet lækkert, og så forventer de, at jeg skal sove? Næ, næ, jeg skal da følge med, og se hvad der sker. Jep.


Så blev det fredag og jeg er 15 dage. Sikke tiden går. Min mor har fået det lidt bedre, det er jeg glad for, så smiler hun mere til mig;-) I dag skulle vi på besøg på fars arbejde. De kalder det cirkus, men altså, der var hverken elefanter eller noget andet af den slags, bare en masse flinke mennesker, der syntes, jeg var mægtig fin, sød og lille. Jeg boblede lige fra mor og far satte mig i autostolen, hele vejen igennem besøget, næsten, og vågnede ikke engang da mor Bente, kendt for sine gode kager, holdt mig. Hun smeltede helt væk, og syntes jeg var enormt sød. Nå, men jeg fik en hulens masse gaver, TinyLove aktivitets-tæppe, Lamaze skildpadde, ko-rangle, sokker og musikspejl. Altså, jeg glæder mig, til far får samlet min kravlegård, så mor kan fæstne alle de spændende Lamaze-gaver, og jeg kan ligge og kigge på dem, når jeg skal øve mig i at løfte mit hoved. Jeg var også så heldig, at Karen, Steens kone, havde hjemmestrikket til mig. Det er godt nok kræs. En dejlig bluse og et tæppe. Skønt, det glæder jeg mig, til jeg kan bruge. Tak til Karen for det smukke hjemmestrikkede, jeg må huske at stikke hende et smil, når jeg ser hende engang.


Vel hjemme igen, efter at mor og far havde smovset i frokost, kaffe, cola og kage, ja, ja, der er, nogen der kan, tænk, så mødte vi vores naboer, der var på vej hjem fra camping-ferie i udlandet. De havde været væk i mange dage, og mor og far var glade for at se dem. De havde en rigtig stor campingvogn med, sikke en ordentlig én. De studerede mig grundigt, og deres lille dreng, Stig, var lige med inde og kaste lidt bold med min hund Bazooka, inden han skulle ind og hjælpe med at pakke ud.

Så var det madtid. Uhm, først lidt bryst til forret, dernæst hovedretten, der bestod af 80 ml. modermælks-erstatning, og så sluttede jeg af med en gang Brentan - jeg har nemlig været så heldig at få trøske. Det er dog næsten væk. Brentan´en smager af appelsin, og det kan jeg ret godt lide, smask, smask.


Sent på eftermiddagen besluttede jeg mig for at være sådan lidt urolig, det er muligvis min mave, der driller, ved det ikke helt. Ihvertfald var det ikke rigtig nok at ligge hos far og hygge. Mor mener, at vi skal ud og køre en lang tur i aften. Jeg håber bare, at mit mavepostyr er ovre til den tid, for de ture plejer at være så hyggelige. Mon mor og far får tid til at bade mig idag? De har truet med det en del dage, men endnu ikke haft tid - jeg ser frem til at finde ud af, hvad sådan et bad er for noget.


Mavesure-hilsner fra Nora

Ingen kommentarer:

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)