torsdag den 26. juli 2007

Laktulose og puttesovestunder med far

Så fik jeg laktulose, og mor og far synes, det har hjulpet, men de skønner også, at det nok lige skal virke ind nogle dage, før det virker helt optimalt, og jeg bliver mit gode gamle jeg. Der var nemlig engang, hvor de kunne lægge mig til at sove i liften og barnevognen, og det kunne de godt lide, så fik de selv lidt fritid, til at vaske op og den slags sjove ting. Nu vil de bare sove sammen med mig hele tiden. De er trætte. Det er jeg vel egentlig også.

I dag har mor ringet rundt til de vuggestuer, vi skal besøge i næste uge. Mærkeligt, at vi allerede skal på besøg, men sådan er proceduren. Jeg tror, mor har planer om, at jeg skal starte i vuggestue, når jeg er sådan en 10-12 måneder, så der er jo god tid endnu. Jeg glæder mig til at se, hvad det er for noget. Mon jeg har ondt i maven, når vi skal på besøg? Det håber jeg ikke, for så bliver det da et hurtigt visit.


Mor og far siger, at jeg har fået nogle gode basun-kinder. Ved ikke, om I kan se dem på billedet her, men jeg spiser jo rigtig godt og tager fint på, og det kan der hurtigt komme basun-kinder ud af. I går måtte vi aflyse et barselsbesøg, fordi vi alle var helt smadrede. Ærgerligt, Sus, Rolf og store Astrid skulle have været forbi. Det må blive en anden god gang. Mor mente, at min velfærd og vores alles velbefindende gik forud, det har hun jo ret i.


Nå´men det var lige et par ord fra mig, blot for at fortælle at jeg har det bedre, og at min mave er i klar bedring. Mor fik mig faktisk til at sove i liften i nat, så lå hun med den ene hånd på mit hoved, og kunne give mig sutten, når jeg havde smidt den. Det fungerede fint. Vi var også ude at gå tur i går aftes, det gik nogenlunde ukompliceret. Mor og far købte slik med hjem fra tanken. Jeg er for lille til slik, men jeg har en fornemmelse af, at de virkelig trængte til det, de to kære væsener.


Nu håber vi på en god mave-dag, for det er altså bare mere hyggeligt, når der er ro over mig, og det hele kan gå sin gang, ik;-)


Nora, nu med laktulose i kroppen;-)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej lille Nora-mus,
Der er ikke noget, der kan frustrere forældre som et grædende barn med ondt i maven, det ved moster Aino aaaaaalt om - for Sonny havde kolik til han var 9 mdr. - ja 9 mdr.! Sig til din mor, at det er godt, at blande blå og grøn Allomin hver gang, hvis ikke laktulosen virker godt nok - altså hvis man f.eks. skal bruge 3 skefulde pulver til en flaske, så få dem til at prøve at bruge 2 spsk blå Allomin og 1 spsk grøn - det hjælper ret meget.

Der findes også noget, der hedder Mylikon-dråber mod luft i maven - få evt. mor til at spørge sundhedsplejersken om dem.

Og, husk at bede mor at give dig kogt, afkølet vand i flasken, det hjælper tit mod ondt i maven, når det er lidt varmt, kan man blive tørstig og så hjælper det ikke, at give dig mere mad - vand er det bedste mod hård mave.

Hils og sig til mor, at hun altid er velkommen til at ringe, hvis hun har brug for hjælp eller råd, for selvom Sonny er 18 år nu, er moster Aino stadig i træning med bebser, for min søster har jo også 3 børn mellem 3-9 år :-)

Knus og held og lykke med maven.

moster Aino ;o)

Unknown sagde ...

PS.: Husk at bruge en anden sutteflaske til vand, end den I bruger til mælk, for hullet i sutten skal være mindre - man kan selvfølgelig også bare have en anden sut med et mindre hul til flasken.

Knus

moster Aino ;o)

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)