søndag den 5. august 2007

Besøg af olde og mormor, kaffeslabberas og grillhygge

Så kom olde endelig, helt fra Kolding. Hende og mormor sad og beundrede mig i lang tid, mens mor og far gjorde klar til det helt store grillmåltid - ribbensteg med nye kartofler, bagte løg og grillede champignoner. Som sædvanlig måtte jeg ingenting få, næ, jeg skal bare holde mig til min syrnede allomin, godt nok med laktulose to gange daglig og en gang vitaminer om morgenen, men helt ærligt, jeg ser da frem til grød og des lige om nogle måneder:-)

Nå men mormor og olde dukkede op lidt over 16 i lørdags. De havde kørt hele dagen og især mormor var lidt bustet. Vi fik hældt noget kaffe på dem, og så gik det straks meget bedre. Og så hyggede vi bare til den helt store guldmedalje. Jeg gik omkuld hos mormor og smeltede hendes hjerte fuldstændig. Bare sov og sov, og så noget så kær ud.


Mor og far fik et kærkomment pust til at lave lidt andet, og imens holdt mormor og olde godt øje med at jeg trivedes. Jeg sad altså supergodt hos mormor, og så besluttede jeg mig for at tage en ordentlig skraber, en af de store. Og tænk jer, inden mormor og olde kom, fik mor rent faktisk puttet mig i vognen og kørt tur med vogn og hundebasser, ja, ja, det var skam en storartet lørdag.


Inden mormor og olde skulle hjem til mormor, ja så fik vi taget familiefotos, mor insisterede meget stædigt, og det blev til nogle gode billeder. Og olde fik holdt mig. Så fik jeg lige smeltet et hjerte til, ja, det er jeg sådan set ret god til.


Mormor havde købt et par smarte bukser til mig, og et badelagen, og hun havde en masse dejlige sager med fra hendes nabo, mor og far blev meget glade, de vil rigtig gerne have en masse brugte babyting og sager, for de mener åbenbart, at jeg er en dyr sag at holde. Tsk, jeg siger da bare, jeg må da være det hele værd. Det synes, de da også:)


Nå, men afsted skulle mormor og olde jo igen, vi fulgte dem helt ud til vejen. Jeg ser olde igen engang i august eller september, for da har hun nemlig inviteret på brunch i Den Gyldne Hane i Kolding. Det ser jeg frem til. Mor og far har været der nogle gange, de siger, det er ret hyggeligt. Og så skal jeg mødte Lisberg-familien fra Middelfart. Der er to små drenge, Rasmus og Tobias iblandt, de er lidt ældre end mig, men pyt, det skal jeg snart komme efter. Sådan som jeg spiser, kan det da ikke vare længe:-)


Nora, nu med smeltede hjerter

Ingen kommentarer:

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)