søndag den 10. februar 2008

Weekend i gåturens tegn....


Her er mor og jeg, og min flotte Emmaljunga. Vi er på vej ud at gå tur, og det har der været meget af denne weekend. Først 1½ time om lørdagen, dejlig tur op omkring golfbanen. Så lige en time til halvanden her søndag, sammen med Robin, Camilla, William og Oline, de var nemlig på besøg. Og bagefter bagte mor pandekager og så hyggede de sig - mig, jeg måtte ikke få en eneste bid. Verden er ikke nem for en babytumling som jeg....
Glemte helt at fortælle, at fredag tog mor og far mig med ud i det blå. Eller også har jeg nævnt det, vi var ihvertfald i Toys R Us, og mor var helt forelsket i alt muligt Fischer Price. Så tog vi på Restaurant Brøndby og jeg klarede det med bravour. Til slut blev jeg lidt træt. Mine forældre spiste mig af med frugtmos uden min sædvanlige laktulose, aner ikke hvad de tænker på. Så jeg vågnede kl.23 og var helt ulykkelig og måtte have vælling, med laktulose! Kan I så lære det!
Lørdag ordnede mine forældre alt muligt husligt, de er altså flittige. Så gik vi tur med bamsebasserne, og så var vi til hyggelørdag hos onkel Heidi, tante Kenneth og min legekammerat Sabrina-pigen.
Søndag var mor tidligt oppe, lavede pandekagedej og havregrød til mig. Men stakkels mor, for det viste sig nemlig at alt hendes arbejde var til ingen nytte. Der er tandfrembrud på vej igen, så jeg, det største madbabyøre i hele Brøndby, ja jeg madstrejker. Vil ikke høre tale om, at få skeen i munden, ja ikke engang min elskede Babar-kop vil jeg drikke af. Jeg er øm, og kradser meget, det har tilmed blødt! Ja, så nu er jeg på vællingvognen. Efter besøg af hele Køge-banden i dag, og efter alle de pandekager og alt det hurlumhej; ja for sådan nogle tvillinger som Oline og William, de er altså nogle rigtig festaber;-) Gang i gaden siger jeg bare. Nu er mor og far trætte, far er lige kørt efter sandwiches, og de skal vist bare slappe af nu. Så jeg må hellere være sød-)
Nora Madstrejke Langstrømpe

Ingen kommentarer:

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)