fredag den 8. februar 2008

Rødspætte....




















...det er da lige mig! Eller næsten mig:-) For første gang har jeg fået fisk! Nærmere betegnet som nævnt, rødspætte. Jeg skulle altså lige vænne mig til smagen! Først blev jeg noget vrissen. Mor var i køkkenet og lave aftensmad til hende og far, så det var far, der havde fornøjelsen af at præsentere mig for fisk. Mor kom snart flagrende med bestikkelse, for jeg ville nemlig under ingen omstændigheder høre tale om at spise det der lugtehalløj! Jeg kneb munden sammen og var meget bestemt, og godt sur! Men mor er meget snu, hun putter ferskenmos ovenpå, og det kan jeg simpelthen aldrig stå for. Efter et stykke tid havde jeg så vænnet mig til smagen af rødspætte, og så gled det simpelthen bare ned ske for ske;-) Nu venter så kylling, farsboller og meget andet lækkert i fremtiden;-)

Mor gør sådan her:

½ rødspættefilet
3 kartofler
3 gulerødder
1 rødløg
3 skalotteløg
Et par smørklatter

Kog fisken lidt længere tid end grønsagerne, blend det hele, server og håb på det bedste;-)

Ingen kommentarer:

Jeg er Nora, følg min gøren og laden, min filosoferen over livet, mine daglige gøremål og beskrivelsen af livet med mine forældre;-)